zondag 5 juli 2015

Hemelse geuren in de keuken

Taarten vullen

Het rook inmiddels heerlijk in huis maar nadat de eerste chocoladetaart stond uit te dampen moest ik helaas constateren dat hij te laag was. Er zat maar 1 ding op...snel naar de supermarkt en nog een pak mix bijhalen.
...te lage chocoladetaart
Daarna snel de andere chocolade taart en de 2 vanilletaarten gebakken. Het rook nu echt hemels in huis. Nadat ze allemaal goed waren afgekoeld kon ik ze gaan vullen. Vanwege de warmte heb ik voor veilige vullingen gekozen zoals jam en chocolade-icing en niet voor gele room of slagroom.
Ik kwam deze makkelijke potjes ook bij de supermarkt tegen. 
Chocolade frosting (te gebruiken als vulling of als topping) van het merk Betty Crocker
Was erg nieuwsgierig hoe dit smaakte en of het makkelijk was om ermee te werken, dus hup ook in de boodschappenkar gelegd. Met deze warmte moet je het jezelf ook niet al te ingewikkeld maken en daarom heb ik eens lekker voor het gemak gekozen.
Natuurlijk wel even een likje voorproeven voor ik het in de taart stop....
jawel... goedgekeurd, smaakt prima. Taarten doorgesneden en het vullen kon beginnen...
Hmmm....wat ziet die chocoladetaart er lekker uit!
Daarna de taart met zelfgemaakte vanille botercrème afgesmeerd.
De chocoladetaart in een wit jasje.
Klaar voor decoreren maar er moest nog een taart gevuld worden dus deze in de diepvries gezet om lekker koud te laten worden. En dan nu de iets kleinere vanilletaart....
Verrukkelijke smeuïge vanilletaart met abrikozenjam en witte chocolade frosting.

Nadat ik ook daar de bovenste laag smeuïge vanillecake opgelegd had heb ik ook deze afgesmeerd met een heerlijke laag vanille botercrême.
Vanilletaart met botercrême
Snel ook deze taart in de vriezer gedaan om lekker koud te laten worden.
Benieuwd hoe ik deze taarten combineer en decoreer?
Kom dan snel weer verder lezen op mijn blog want binnenkort komt ook dat verslag erop.

Creatieve groetjes,
Annette

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten